همشهری آنلاین: با اعلام رمز «یا امام رضا (ع)» توسط امیر سرتیپ ستاد فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش، نخستین مرحله از رزمایش ثامن الحجج (ع) ساعت ۲۰، روز جمعه 27آبان ماه در قالب باز تمرین تاکتیکی در گستره شرقی کشور آغاز شد.

در نخستین مرحله از این رزمایش، یکان‌های پدافند هوایی نیروهای مسلح تحت شبکه فرماندهی و کنترل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) ارتش در مناطق و موقعیت‌های از پیش تعیین شده گسترش و استقرار یافتند. در این رزمایش که در گستره‌ای به وسعت ۸۰۰ هزار کیلومتر مربع در نیمه شرقی کشور برگزار می‌شود، یکانهای عملیاتی، اطلاعاتی و رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و نیروهای آموزش دیده مردمی شرکت فعال دارند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از ستاد خبری رزمایش «ثامن الحجج (ع)»، در مهمترین اقدام مرحله اول رزمایش پدافندی ثامن الحجج (ع)، یکان‌های پدافندی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تشکیل قرارگاه‌های اصلی و فرعی فرماندهی و استقرار یکان‌های تاکتیکی واکنش سریع با رعایت کامل اصول پدافند غیر عامل به سرعت در مناطق تعیین شده، گسترش یافته و مستقر شدند.

در این مرحله که با تغییر آمادگی رزمی از حالت عادی به آماده‌باش کامل آغاز شده بود علاوه بر ارزیابی فنی تجهیزات استقرار یافته عملیاتی، اطلاعاتی، آمادی و ارتباطی شرکت‌کننده در رزمایش، یکانهای حاضر اقدام به مقابله با عملیات روانی دشمن فرضی در وضعیت‌های متفاوت نموده و با انجام فعالیت‌های مردم یاری، طرح کمک‌رسانی به مناطق عمومی و عملیاتی رزمایش را به اجرا گذاشتند.

همچنین در این مرحله از رزمایش میزان هماهنگی یکانهای نیروهای مسلح در مناطق عمومی و عملیاتی مورد ارزیابی کارشناسان نظامی قرار گرفت.

کد خبر 151464
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز